the holiday

Ja nu hade jag lite tid över och då tänkte jag skriva en recension om filmen jag och marcus såg igår för andra gången, nämligen the holiday :).

The Holiday
Amanda och Iris är två väldigt skilda kvinnor, Iris kommer från England och bor i en liten mysig stuga och jobbar som journalist, Amanda däremot bor i USA (L.A) i en lyxig villa i Hollywood. Amanda regisserar filmtrailers.
Det de har gemensamt är dock samma dåliga erfarenhet av män.
Amanda dumpar sin kille när hon kommit på honom med att vara otrogen med sin sekreterare och Iris suktar fortfarande efter en man på hennes jobb, som hon gjort nu i tre år. Sen får hon reda på att han ska förlova sig... och hennes hjärta krossas.

Båda känner att de vill komma bort från deras vanliga liv och Amanda hittar Iris stuga ver internet där de börjar chatta... De bestämmer sig för att byta hus över jul helgen.

Detta leder till något de inte förväntat eller kanske önskat sig när de kom dit men plötsligt knackar kärleken på dörren.

Detta är en väldigt typisk mysfilm men ändå så tycker jag att den är jättebra. Kanske också för att det innehåller sånt som aldrig händer i verkligheten (man ska aldrig säga aldrig men...). Jag tycker också att skådespelarna är väldigt bra och roliga och hela filmen är väldigt mysig av sig. Det är rätt mycket filmklichéer och förutsägbarhet men den  är den väldigt rolig och bra enligt min mening! :D

För er som har sett den så tycker jag det är väldigt roligt när "Olivia" och "Sophie" ringer och Amanda (Cameron Diaz) tror att det är några andra kvinnor Graham (Jude Law) har vid sidan om, men det är faktiskt hans barn som är helt bedårande! Rätt sött tycker jag (:

Jag ger fimen:
 av

puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback