Göteborgshelg och valborg!

I fredags eftermiddag åkte jag till Göteborg och var framme vid 17-tiden där mamma hämtade mig i strålande solsken. Sen åkte vi och åt underbart god sushi på T&W. Jag hade bestämt att träffa Anne och Susanna så jag och mamma åkte hem och sen gjorde jag mig iordning för att träffa dem. Vi gick ner till avenyn för att bestämma var vi skulle sätta oss, men condecos uteservering var helt full så vi gick typ fram och tillbaka tre gånger innan vi beslöt oss för att sätta oss på Sense nere vid kungsportsplatsen. Där satt vi hela kvällen och klockan ett var jag hemma igen. Vi fick en hel del inspiraton från tjejerna bordet bredvid haha så dagen efter bestämde vi att träffas redan klockan 12 för att bege oss mot second hand affärer. För mig blev det en brun stråhatt och en brun-röd väska.
Anne köpte upp typ hela myrorna och Susannas inköp kan ni hitta på: www.sobre.blogg.se.
Sen träffade jag Joanna och hade jätteroligt haha, på kvällen var vi med Anna-Maria och Gaby. Först satt vi på café wasa och sedan på condeco. I söndags var jag med  Joanna också, och med Viktoria och Hanna också, fick hälsa på nazanin med. Det var kul! Det var då jag hittade min nya förälskelse, (typ) en jättefin jacka från monki. Åh jag älskar monki. De hade jättefina jeans där också. Måste dit snart hoho. Hoppas jag får sommarjobb så jag kan gå till Monki. Jaja. Efter det träffade jag Emma och sen åkte jag hem till Anne. Jag och Anne hade bestämt oss för att klippa oss och så blev det. På måndag morgon klockan elva gick jag till frisören och slingade håret samt klippte mig kort! Titta på bilderna sen! Är jättenöjd. Sen kom mamma till frisören och vi begav oss ner mot stan. Köpte min nya hjärtevän från Monki och sen strosade vi runt lite. Försökte hitta nått till Marcus men det gick inte så bra. Fanns inte jättesnygga saker tycker jag. Jag köpte en sammetsnecessär också och ett rosa ribbat linne.

Sen gick vi hem, mamma skulle till en båt och träffa Susets föräldrar och lite mer vänner till dem och ta en drink så jag gick hem till susanna med min packning och först slöade vi lite för länge typ. Jag var såå trött så försökte pigga upp oss med kaffe haha.. Det var ju trots allt valborg. Klockan gick och vi gjorde oss iordning i hysteri men men, panikartat skulle jag springa ner med vårat vin innan föräldrarna kom hem men det kunde jag inte kom jag på ifall vi mötte de så ja stog o skrek på susanna typ sen kom anne och som tur va kom inga föräldrar då!
Vi träffade Anna Maria och Joanna och kom på att vi glömt jordgubbarna och den vita chokladen till efterrätten så upp igen och då hade Håkan och Eva kommit, ja där hade vi tur haha. Iallafall så gick vi genom cotergen (eller hur det nu stavas haha) och stressigt kom fram till avenyn i tid. Träffade Gaby och fick lite knäckebröd nedslängt? haha. Hur som helst tog vi oss hem och jag hade redan skoskav. Hemma hos Gaby var det jättemysigt, vi satt ute hela kvällen och åt gott och drack gott, många skratt blev det. Ja det var en helkväll. Fram emot ett tiden begav vi oss senare in till stan med en urgullig taxi chaufför. Inne i stan fortsatte sedan kvällen, Tack tjejer!

Igår (onsdag) kom jag till Malmö igen efter att ha besökt Casa. Det var faktiskt ett kärt återseende.
Sen åkte jag hem, lämnade väskorna och tog en buss hem till Marcus för att vi sen skulle åka och hämta honom på flygplatsen. Hade saknat honom jättemycket så det var mysigt att få träffas igen. Dock inte lika mysigt att gå upp kvart i sex haha. Skönt att komma hem och sova lite till då :).

 Haha den sista bilden är så underbar. Joanna pussar Susanna.

Här är jackan, hatten och väskan :)


Kommentarer
Postat av: susanna

Haha, bilderna är ju hemska=) men dina inköp är skitfina! pözzzzzzz

2007-05-05 @ 18:57:21
Postat av: Maria

åå avis jag blir att du ghaffat Monkijackan. jag har inte råd :/

Postat av: Louise

Maria: Ahw, men Monki har ju alltid underbara saker. Håll utkik när du får pengar igen tycker jag :)

2007-05-08 @ 13:14:49
URL: http://mesummer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback