För långsam

Idag var det en vecka sedan vi kom hem från Malaga, och först nu orkar jag blogga haha. Men jag har knappt varit hemma hos mig sen jag kom hem utan spenderat min tid hemma hos Marcus!

Men jag har haft mitt livs bästa semester någonsin! (Rhodos med min älskling var såklart lika bra men dessa är så olika liksom...) Om man säger såhär. Jag skulle kunna gå den backen upp till hotellet och äta av buffén bara för att få vara tillbaka, och DÅ saknar man det riktigt mycket vill jag lova. Middagen var förjävlig och backen hemsk.
Men så mycket vill jag tillbaka för det var så himla roligt, alla dagar.

Susanna har skrivit ett väldigt roligt inlägg på sin blogg om resan.
http://www.susannagullberg.blogspot.com/

Jag skulle kunna sammanfatta allt i ett enda ord, perfekt! Men jag vet inte om det räcker. Så jag tror jag orkar dra allting...
Vi landade vid 15-tiden på Malagas flygplats där vi insåg att Viktorias, Anna-Marias, Annes & Gabys bagage är borta. Så himla hemskt. Men för att trösta oss så satte vi oss på balkongen och inledde vår vinväll med vårt 10-kronors vin!
Den var underbar och det var så låten forever med chris brown, blev resans låt!
Det blev en underbar kväll som slutade med resans första klagomål från en patetisk barnfamilj som skrek FUCK YOU till oss och sen ringde receptionen men då låtsades vi sova så det hände inget :).

Dagen efter spenderade vi på stranden och vi insåg att man kunde hitta massa snäckor på stranden. SÅ himla fina. Eh jorå. haha. Den tredje dagen kom vi på att det kan nog vara roligare att gå längre bort på stranden så sagt och gjort så låg vi och solade, ovetandes oom att vi låg bredvid ställets bästa bar som kom att göra vår resa!

Efter att vi hade ätit en lunch den dagen, som de TOTAL lurade oss på genom att säga att den menyn vi beställde från inte gällde så de la på mer och mer euro som gjorde alla lite irriterade så ville vi fira detta med en mojito! Sagt och gjort så sitter vi med den under en palm! Då kommer en jättesöt gubbe fram som jag trodde var en gäst, och serverar oss bröd med jättegod ost på, sen får vi bruschetta och sen får vi tomater... Det var helt sjukt. Så jakla snall...

Kvällarna fortsätter vi spendera där och han var en av de snällaste människorna jag träffat i hela mitt liv, och jag är säker på att han också kommer vara det i framtiden också! Så snäll och kärleksfull som han var alltså. Världens sötaste.

De som jobbade i baren, speciellt den äldre gubben (Joaquin och 33-åringen) tyckte det var roligt med svenska turister så efter Mojitosana fick vi shottar haha. Det slutade i vattnet med diverse vattenlekar! Joaquin visade också oss en vin"påse" av något slag som amn skulle hälla i sig. Ja ni får se bild sen så förstår ni...

Men förutom dessa mojitodagar på OASIS baren så bestod det av sol och bad hela tiden, underbara middagar på kvällarna med världens bästa tjejer. En kväll gick vi ut i Malaga också. Där bjöds det på gratis dricka och vi sprang från ställe till ställe... och vi hade verkligen ingen aning om vart vi var någonstans! Rätt läskigt men ändå så himla roligt... Det vr på fredagkvällen, på lördagen fyllde SUSANNA 19 ÅÅÅRR :D! Det firade vi med att sjunga för henne och tårta på morgonen. Susannas födelsedag spenderades på stranden med mojito och den dagen fick vi två shottar efter... Sen skulle vi se Sverige - Spanien. Då gick vi ner på kvällen igne till OASIS baren där Joaquin hade reserverat platser åt oss haha. Synd att Spanien vann bara... Sen gick vi och åt på grekresturangen som kom att bli får favoritresturang och kvällen fortsatte sen på OASIS och 14 shottar senare slutade kvällen på nattklubben där vi bodde. Eller ska vi säga podiet?
Det var en av de roligaste kvällarna i mitt liv haha, jag och anna - maria fick en välbehövlig sjuss upp för hela backen också =).

Jag orkar väl inte berätta allt mer men vi hade en underbar shoppingdag i Malaga på måndagen också. Jag får nog ta och fota min inköp för det var en shopping jag va jättenöjd med hihi :D.

Nu ska jag ta lite detaljer från Susannas blogg haha, det va grejer jag inte kunde missa!


Veckans kommentarer:
- Den e skön den e skön den e skön den e skön
- De va gö- de va gö- de va gööööööödigt
- Guldstoft
- In this level
- That's right
- Det är korrekt
- Man är ju stolt
- Han kämpar
- Så javla nöjd

Veckans låtar:
- Malagaaa malaaga (ska helst sjungas falskt av antingen mig själv eller uteliggare)
-
Keep on rising
- Forever

Utdrag ur veckans roligaste händelser:
Vi tappar ett glas på balkongen, ingen förstår hur det kom ner från bordet för alla satt blixtstilla. Så vi antar att det är någon människa uppifrån som kastat eller tappat ner ett glas på vår balkong. Då säger Gaby:
- Excuse me, you were really close my friends head, you know? Med världens brittiska dialekt.. jag har nog aldrig skrattat så mycket. Det sorgliga var bara att det var helt tomt där uppe, Gaby skrek till en tom balkong.

När vi skulle ta taxi in till Malaga blev vi tvungna att ta två, så några sätter sig i ena taxin där det sitter en jättefet gubbe i. Den andra taxin har inte kommit än, men så kommer den och Anne skriker asnöjt till oss i taxin:
- Haaa-haaa, vi får en mycket snyggare taxichaufför..
Vi kollar in i den andra taxibilen, där sitter en tjej med kort, svart spretigt hår, det var alltså hon som var den "snygga killen".. hahahahah :D


Tack mina underbara vänner för att vi gjorde denna resan. Jag vill tillbaka nu och jag saknar allting så oerhört. Snart Malaga reunion! Nästa vecka på onsdag. Passar det alla? Hihi

Jag älskar er!



Reserverade platser :D



Vi i baren!



Vin påsen blev väldigt populär haha !



På nattklubben och på podiet. Det var min och viktorias favoritplats... hahahaha

Kommentarer
Postat av: viktoria

hahaha jag ser helt drogad ut där, kär i den "snygga" bartendern. Älskjling fick du mitt mms? Att han inköparen från h&m vi träffade i malml var med i sofies modie, haha saknar dig !!!

2008-06-26 @ 14:53:45
Postat av: Anna-Maria

Hihi jaa såå underbart! Vi måste ses snart, allihop! puss hjärtat!

2008-06-26 @ 15:15:00
Postat av: j

saknar er allihop puss Joanna

2008-06-26 @ 18:32:06
Postat av: susanna

haha på sista bilden ser det ut som viktoria o anna-maria har hittat varsitt ragg! ;) haha

Postat av: Pernilla

Kul bilder :)

2008-06-27 @ 12:27:33
URL: http://typperra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback