ted gärdestad

Idag lyssnar jag på ted gärdestad och känner mig oerhört lycklig och glad. Kanske för 3 viktiga moment i skolan är över! Känns så härligt. Och så har jag varit snäll idag. Såhär va det:

Jag va på stationen för att följa en klasskompis till tåget, så kom det fram en liten söt dam och frågade om jag kunde kolla på monitorskärmen var hennes tåg gick någonstans. Så vi gick och kollade upp det sen tyckte jag det var elakt att lämna henne där så jag följde snällt med henne och visade var hon skulle gå på. Det var snällt tyckte jag. Iallafall så blev hon väldigt tacksam. Hon sa att: Du var mig en snäll tös, sådana skulle det finnas fler av. Nu har du gjort dagens gärning. Tack så hjärligt. Hur fint är det inte att säga så på en skala? Tänk vad lite man kan göra för att göra andra glada! Jag ska föralltid vara snäll. Det är så himla roligt när alla är glada för då är jag glad. Jag älskar att vara glad.

Det visar sig sen också vill jag lova. Man känner det i hjärtat inte minst! Och när jag kom hem hade mammas gulliga väninna skickat ett gratis inträde till Liseberg till mig. Tänk vad man får tillbaka. Jag blev jätteglad att hon tänkte på mig!

Tänkte på en söt sak som Gaby sa igår. Jag sa: Åh va många fina paket du kommer få då! Då sa hon: Men det spelar ingen roll, det roligaste är att alla vill komma tycker jag! Sånt där värmer i mitt hjärta och gör mig  så himla glad. Så himla fint.

Har jag blivit vuxen då? Nä men ni fattar.

hihi

puss från en glad lollo

Kommentarer
Postat av: G

Åh jag älskar att göra människor glada, det finns inget bättre än leende :) Hihi vet du va? Jag lyssnade med på Ted Gärdestad idag haha coolish

Älskar dig!

Postat av: joanna

åh, gissa när du ska använda det inträdet :) nej men ärligt jag håller verkligen med!

2008-05-28 @ 13:19:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback